Ήταν Δεκέμβριος του 2020, όταν ανακοίνωσε η εταιρεία Next.e.GO Mobile την πρόθεσή της να δημιουργήσει στην Ελλάδα μια μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην πανηγυρική εκδήλωση είχαν παρευρεθεί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και πλήθος υπουργών, που δήλωναν ότι η επιλογή της γερμανικής μάρκας επιβεβαίωνε την ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας και συνολικότερα της χώρας. Είχε προηγηθεί στις 16 Δεκεμβρίου η υπογραφή «Επιστολής Πρόθεσης Συνεργασίας» μεταξύ της εταιρείας Enterprise Greece και της Next.e.GO Mobile SE ως βάση υλοποίησης του συγκεκριμένου εγχειρήματος.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε παρουσιάσει τη μονάδα παραγωγής της γερμανικής εταιρείας ως το νέο success story.
Η αλήθεια ωστόσο αποδείχθηκε διαφορετική, καθώς η Νext.e.GΟ έψαχνε για χρηματοδότες ενός τέτοιου έργου και η Ελλάδα φαινόταν διατεθειμένη να τη βοηθήσει. Ωστόσο ο χρόνος κυλούσε, η γερμανική εταιρεία δεν κατέθεσε πρόταση για ένταξη στις στρατηγικές επενδύσεις στην Ελλάδα και τον Σεπτέμβριο του 2022 έσκασε σαν βόμβα η απόφαση των αλβανικής καταγωγής ιδιοκτητών της, να φτιάξουν το νέο εργοστάσιο στο Τέτοβο της Βόρειας Μακεδονίας.
Το μέλλον της εταιρείας είναι αβέβαιο παρά τα φιλόδοξα σχέδια για δημιουργία νέων μικρών μονάδων παραγωγής στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Η Next.e.GO Mobile SE αντιμετώπιζε το τελευταίο διάστημα μεγάλα οικονομικά προβλήματα παρά την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και έτσι κήρυξε πτώχευση, αν και μέχρι πρόσφατα είχε θέσει ως στόχο την αύξηση της παραγωγής του ηλεκτρικού μίνι e.GO Life. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της ήταν όμως πολύ κατώτερες των προσδοκιών και αυτό προκάλεσε προβλήματα ρευστότητας, που είχαν ως αποτέλεσμα την πτώχευση της επιχείρησης.
Τώρα αναζητείται νέος επενδυτής για τη διάσωση της εταιρείας με έδρα το Άαχεν της Γερμανίας, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο με βάση το βεβαρημένο παρελθόν της Next.e.GO Mobile.
Οι περισσότεροι από 300 εργαζόμενοι της εταιρείας ενημερώθηκαν πρόσφατα για την κατάσταση και τα επόμενα βήματα.
Η εταιρεία e.Go επισημαίνει ότι η διαδικασία εκκαθάρισης ήταν αναπόφευκτη «εν μέσω δυσμενών εξελίξεων και προκλήσεων στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, αλλά και αστάθειας στις κεφαλαιαγορές».