to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

11:02 | 03.11.2023

Οικονομία

Συμφωνία για εξαγορά του Κωτσόβολου από τη ΔΕΗ

Περιγράφεται αντίτιμο 200 εκατ. για την «αξία της επιχείρησης» αλλά «δεν λαμβάνονται υπόψιν» δανεισμός, ταμειακά διαθέσιμα και μισθώσεις


Η ΔΕΗ ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με την Currys plc για την εξαγορά της Κωτσόβολος έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης €200 εκατ., χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και εξαιρουμένων των μισθώσεων κατά το IFRS 16, όπως αναφέρεται στο χετικό κείμενο. Το «πωλητήριο» είχε μπει από την Currys στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ αρχικά είχε δείξει ενδιαφέρον για την εξαγορά, η Πλαίσιο Computers.

Tο δίκτυο καταστημάτων που επιχειρεί να αποκτήσει η ΔΕΗ περιλαμβάνει 95 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων 27 megastores. Διαθέτει επίσης πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών, πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα e-shop (kotsovolos.gr).

«Η ολοκλήρωση της εξαγοράς αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και υπόκειται στις συνήθεις για τέτοιες συναλλαγές εγκρίσεις από αρμόδιες αρχές, περιλαμβανομένης της έγκρισης των μετόχων στη Γενική Συνέλευση της Currys plc καθώς και είτε της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είτε της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (conditions precedent)», όπως σημειώνεται.

Σε σχετική δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γ. Στάσσης ανέφερε ότι «με την ολοκλήρωση της συμφωνίας η ΔΕH θα είναι μία άλλη εταιρεία: Ένας ολοκληρωμένος, πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο. Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους €9 δισ., επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες, την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα».

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, η Κωτσόβολος δεν καταλήγει στα χέρια άλλης μεγάλης αλυσίδας ή σε αντίστοιχα επιχειρηματικά συμφέροντα που να επιδιώκουν να διευρύνουν ή εδραιώσουν την θέση τους στην ελληνική αγορά. Κάτι τέτοιο είχε μείνει ανοιχτό από τις αρχικές μη δεσμευτικές προσφορές όπως αυτή του Ομίλου Quest. Αυτή η λεπτομέρεια πιθανώς είναι «δείκτης» της έλλειψης ενδιαφέροντος για τους τζίρους της ελληνικής αγοράς τα επόμενα χρόνια, δηλαδή για την αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή.

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)