to top
  • βρείτε μας στο Twitter
  • βρείτε μας στο Facebook
  • βρείτε μας στο YouTube
  • στείλτε μας email
  • εγγραφείτε στο RSS feed
  • international version

13:13 | 13.02.2024

Πολιτική

Στη λογική του ανθρώπινου λάθους εμμένει ο Κ. Καραμανλής - Β. Κόκκαλης: «Τα βράδια κοιμάστε ήσυχος;»

Αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος επιμένει να αποδίδει ο Κώστας Καραμανλής το έγκλημα στα Τέμπη - Μετωπική ήταν η σύγκρουση του με τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βασίλη Κόκκαλη


(φωτ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Με κάθε τρόπο προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες για το έγκλημα της σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά την εν εξελίξει διαδικασία κατάθεσης στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής:

«Άμα είχε τηρηθεί ο γενικός κανονισμός ασφάλειας των σιδηροδρόμων» θα είχε αποφευχθεί η σιδηροδρομική τραγωδία υποστήριξε ο Κ. Καραμανλής, προσπαθώντας να μετατοπίσει τις ευθύνες στον ανθρώπινο παράγοντα - κυρίαρχο αφήγημα της κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή.

Τα λεγόμενα του έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με όσα κατέθεσαν οι τρεις εμπειρογνώμονες που συνέταξαν το πόρισμα Γεραπετρίτη, οι οποίοι κατέθεσαν πως αν υπήρχε ETCS, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.

Αναλυτικότερα, ο πρώην υπουργός υπογράμμισε τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ με νόμο του 2010 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, αλλά και των μνημονιακών περικοπών που οδήγησαν στη «χαμηλή χρηματοδότηση που δημιουργούσε προβλήματα στη συντήρηση του δικτύου».

«Κακώς και πολύ προβληματική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», σχολίασε ακόμα ο Κ. Καραμανλής, προσπαθώντας να μετατοπίσει την ευθύνη στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

«Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται. Να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός ο κανονισμός λειτουργίας παραβιάστηκε το βράδυ εκείνο», σημείωσε ο πρώην υπουργός επιμένοντας πως όλα έγιναν εξαιτίας ανθρώπινου λάθους.

«Παρακολουθώ και εγώ με προσοχή όλες αυτές τις μέρες τις καταθέσεις που έχουν γίνει στην επιτροπή σας. Ακούστηκαν πολλές απόψεις και δόθηκαν διάφορες πτυχές των γεγονότων. Δεν υπήρξε όμως ούτε ένας ειδικός που να αρνήθηκε ότι αν έστω και μία πλευρά είχε τηρήσει τις διαδικασίες του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, το δυστύχημα θα είχε αποτραπεί. Από εργαζόμενους και συνδικαλιστές μέχρι στελέχη οργανισμών όλων των περιόδων αλλά και της διοίκησης της ΡΑΣ», τόνισε ο Κ. Καραμανλής.

«Έθεσα την παραίτηση μου αμέσως στη διάθεση του πρωθυπουργού. Ήταν μια πράξη αυτονόητη. Δεν με απασχόλησε η μικρότητα πολιτικών αντιπάλων. Οι ίδιοι ουδέποτε είχαν την πολιτική ευθιξία να παραιτηθούν», σημείωσε κατά την αρχική του εισήγηση.

«Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι η δικαιοσύνη ήδη διερευνά την υπόθεση σε όλες της τις διαστάσεις και πρόκειται για μία έρευνα που κρατά μεν αρκετά αλλά όπως φαίνεται είναι και δυναμική καθώς προστίθεται ολοένα και νέα στοιχεία. Να είστε βέβαιοι λοιπόν ότι κανείς μέσα σε αυτή την αίθουσα δεν επιθυμεί περισσότερο την πλήρη διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης από εμένα και το λέω αυτό πιστεύοντας ειλικρινά ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την αλήθεια θέλετε να μάθετε. Υπάρχουν σίγουρα και ορισμένοι που πριν αρχίσει εξεταστική επιτροπή μπορεί να έχουν ήδη συντάξει τα πορίσματα εναντίον μου.

»Να δούμε τι ακριβώς έγινε εκείνο το μοιραίο βράδυ. Όλο αυτό το καιρό έχω συζητήσει και εγώ με εκατοντάδες συμπολίτες μου και κάποιοι με ρωτούνε “καλά αν για όλα φταίνε οι άνθρωποι τότε γιατί να φέρνουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες στο σιδηρόδρομο;” Η απάντηση είναι πως όσο περισσότερο εξελίσσουμε την τεχνολογία και χρησιμοποιούμε αυτή τη τεχνολογία τόσο αναβαθμίζουμε τα επίπεδα ασφαλείας για αυτό άλλωστε και έδωσα την παράταση για ολοκληρωθεί τελικά η περιβόητη σύμβαση 717, γι’ αυτό ξεμπλέξαμε τον γόρδιο δεσμό και επιλέξαμε να προχωρήσουν τα έργα παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες», ισχυρίστηκε ο πρώην υπουργός.

«Σε ό,τι αφορά λοιπόν αυτά τα συστήματα θέλω να δηλώσω κάτι και να είμαι ξεκάθαρος: Σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα γιατί και τα συστήματα αυτά ανθρώπους χρειάζονται για να τα χειρίζονται, γιατί για να είναι ασφαλή τα τρένα ακόμα πιο σημαντικό και από όλες τις τεχνολογίες είναι να τηρείται ευλαβικά ο κανονισμός κυκλοφορίας. Αυτός ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας, σύμφωνα σχεδόν με όλους τους μάρτυρες που πέρασαν από την επιτροπή σας, παραβιάστηκε κατά συρροή το βράδυ εκείνο. Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα και τέτοιες παραβιάσεις του γενικού κανονισμού λειτουργίας καμία ολοκλήρωση της 717 δεν θα μπορούσε να τις υπερνικήσει. Πρέπει επιτέλους, κατά την προσωπική μου άποψη, να ακουστεί και αυτό γιατί ο ελληνικός λαός και ιδίως οι οικογένειες που τις έπληξε τόσο άδικα αυτή τη τραγωδία, έχουν το δικαίωμα να γνωρίζουν», συμπλήρωσε.

Β. Κόκκαλης: «Είστε πολιτικός ψεύτης κ. Καραμανλή»

Μετωπική ήταν η σύγκρουση του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Βασίλη Κόκκαλη, με τον Κώστα Καραμανλή,  κατά την εξέταση του τελευταίου. 

«Παίζει πολιτικό θέατρο» κατηγόρησε ο πρώην υπουργός Μεταφορών τον Βασίλη Κόκκαλη, με τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ να αντιτείνει: «Είστε πολιτικός ψεύτης».

Όταν ο κ. Κόκκαλης ρώτησε τον μάρτυρα τι ψήφισε κατά τις ψηφοφορίες για τις προτάσεις σύστασης Προανακριτικής που θα διερευνούσαν τυχόν ευθύνες του για τη σύμβαση 717, ο κ. Καραμανλής απάντησε:

-«Λυπάμαι που προσπαθούμε να δημιουργήσουμε εντυπώσεις».

-«Κουνάτε το δάχτυλο στην κοινωνία; Μπορείτε να κοιμηθείτε ήσυχος τα βράδια;» ρώτησε τον μάρτυρα ο κ. Κόκκαλης χωρίς να παίρνει απάντηση.

Νωρίτερα κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Κώστας Καραμανλής απέδωσε αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος  το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 56 ανθρώπους.

Ο τότε υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση και πριν αρχίσουν οι ερωτήσεις από τους βουλευτές των κομμάτων, υποστήριξε αναφερόμενος στην αμαρτωλή σύμβαση 717 ότι καμιά τεχνολογία δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπε το δυστύχημα, αναφέροντας ότι και τα πιο σύγχρονα συστήματα λειτουργούν από ανθρώπους.

Συγκεκριμένα όπως είπε «σαφώς και θα συνέβαλαν στην αύξηση της ασφάλειας αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα και αυτά τα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι».

«Αν κάποια πλευρά τηρούσε τον κανονισμό, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί» είπε ο Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε πως τα συστήματα θα αύξαναν το επίπεδο ασφαλείας, αλλά αυτό δεν παρέχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν την τραγωδία.

Τα λεγόμενα του έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με όσα κατέθεσαν οι τρεις εμπειρογνώμονες που συνέταξαν το πόρισμα Γεραπετρίτη, οι οποίοι κατέθεσαν πως αν υπήρχε ETCS, το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί.

Καταδίκασε η επιτροπή γεγονότα ψυχολογικής βίας κατά βουλευτών και οικογενειών τους

Στην καταδίκη «γεγονότων ψυχολογικής βίας κατά βουλευτών και οικογενειών τους» προχώρησε η εξεταστική επιτροπή για τη «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών». Όπως είπε ο πρόεδρος της επιτροπής Δ. Μαρκόπουλος, υπάρχει όριο να συνδυάζεται σε ένα μέιλ για τον θάνατο των παιδιών στα Τέμπη «με τα δικά μου παιδιά» σημειώνοντας ότι το σχετικό μήνυμα που έλαβε εστάλη στην Ελληνική Αστυνομία για τα περαιτέρω.

Το θέμα έφερε στην επιτροπή ο βουλευτής της ΝΔ, Ευρ. Στυλιανίδης, με τους εκπροσώπους των κομμάτων στην επιτροπή να καταδικάζουν τις όποιες επιθέσεις κατά οικογενειών βουλευτών και με την εκπρόσωπο της Πλεύσης, Ελευθερίας, Ελ. Καραγεωργοπούλου να αναφέρει ότι δεν καταδικάζουμε διότι δεν γνωρίζουμε τα σχετικά δημοσιεύματα και ότι αποτελεί ύβρι η μετατόπιση του προβλήματος.

Είμαστε απέναντι, πάντα, σε κάθε έκφραση βίας, είπε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Β. Κόκκαλης.

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιλένα Αποστολάκη είπε ότι, στον βαθμό που υπάρχουν ανοίκειες επιθέσεις, αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.

Η ιδεολογική πάλη δεν γίνεται σε βάση προσωπικών αντιλήψεων που στόχο έχουν να αποπροσανατολίσουν και να δημιουργούσουν εντυπώσεις, είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Ν. Καραθανασόπουλος.

Δεν συμφωνούμε σε προσωπικές επιθέσεις και σε οικογένειες βουλευτών, είπε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα.

Η δημοσίευση ενημερώνεται διαρκώς

Διαβάστε επίσης:
Βασίλης Κόκκαλης: Ψεύτης, προκλητικός και αμετανόητος ο Καραμανλής

2024 © left.gr | στείλτε μας νεα, σχόλια ή παρατηρήσεις στο [email protected]
§ Όροι χρήσης για αναδημοσιεύσεις Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Μη εισαγόμενο (CC BY-NC 3.0)